Oprogramowanie EduSensus Wspomaganie rozwoju część II

Producent: Young Digital Planet
Cena netto:
Cena brutto:

Program jest rozwinięciem pierwszej części serii eduSensus Wspomaganie rozwoju – Z Tosią przez pory roku. Służy rozwijaniu koncentracji uwagi, poszerzaniu kompetencji językowych, bogaceniu słownictwa, poszerzaniu wiedzy dzieci (szczególnie o treści dotyczące najbliższego otoczenia dziecka), a także wdrażaniu do zachowań intencjonalnych. Program składa się z dwóch płyt (Dzień Tosi, W domu i na podwórku), a każda z nich zawiera ćwiczenia o zróżnicowanym poziomie trudności. Do tej części Wspomagania rozwoju dołączono zestaw atrakcyjnych pomocy dydaktycznych, m.in. zestaw ponad 100 kart (ilustracja oraz podpis), dyplomy i naklejki.

 

Program ma na celu stymulację oraz terapię następujących funkcji:

  • percepcji wzrokowej koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • percepcji słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej
  • orientacji przestrzennej
  • poczucia sprawstwa
  • umiejętności koncentracji

 

Program Tosia i przyjaciele to doskonałe narzędzie do tego, aby poprzez zabawę, jak najlepiej rozwinąć potencjał tkwiący w każdym dziecku.

 

MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:

  • system operacyjny Windows 98/2000/XP/Vista/7/8
  • procesor Pentium III 800 MHz
  • 256 MB pamięci operacyjnej

 

Pozostałe parametry:

  • 260 MB wolnej przestrzeni na dysku
  • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
  • napęd CD ROM/DVD 24 x
  • 16-bitowa karta dźwiękowa
  • Internet Explorer 6.0 i wyższy
  • mysz lub inne urządzenia wskazujące
  • głośniki lub słuchawki
  • mikrofon
  • port USB 1.0.

 

Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. W komputerach niewyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemu MS Windows 98) lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP/Vista).

 

Zestaw zawiera następujące akcesoria i pomoce tradycyjne:

  • Naklejki 5 wzorów
  • Dyplomy
  • Zestaw kart ilustracja + podpis - zestaw 120 kart z kolorowymi ilustracjami zawierającymi podpisy. Można je wykorzystać do wielu ćwiczeń dydaktycznych i terapeutycznych, zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej. Rozmiar kart i materiał, z jakiego są wykonane (karton), sprzyjają swobodnemu i wielokrotnemu operowaniu nimi – nawet przez dzieci, u których występują nieprawidłowości w napięciu mięśniowym kończyn oraz niedowłady. Wielkość ilustracji i napisów ułatwia ich odbiór, zarówno małym dzieciom, które sprawniej postrzegają większe obiekty, jak i starszym dzieciom z zaburzeniami percepcji wzrokowej.
  • Domino „zwierzęta” jest elementem pomocnym w kształtowaniu pojęć związanych ze zwierzętami oraz atrakcyjną formą aktywizacji i integracji. Zestaw elementów o dużych rozmiarach umożliwia zaangażowanie w grę całej grupy (gra na podłodze). Należy rozdać pomiędzy dzieci karty domina, zapewnić czas na zapoznanie się z ich treścią, a następnie wytłumaczyć reguły doboru i układania klocków. Nauczyciel, jeśli ma taką potrzebę, może w dowolny sposób wykorzystać tę pomoc w innej zabawie lub zajęciach dydaktycznych.


Nowoczesna i Interaktywna klasa w szkole podstawowej, nie może obyć się bez nowej pomocy naukowej jaką jest tablica interaktywna. Mając do wyboru wielu producentów, marek i technologii, ciężko porównać możliwości i dokonać wyboru odpowiedniego rozwiązania.

Poszukując okazji lub najtańszego rozwiązania zbyt często mamy okazję dokonać zakupu w ?super cenie? niż zakupu ?super urządzenia?. Co za tym wyborem idzie? Z reguły rozwój wypadków jest podobny u wielu użytkowników. W najlepszym z nich tablica interaktywna jest obsługiwana przez jedną osobę w szkole, która potrafi opanować jej ?specyfikę? użytkowania.

Mając na uwadze łatwość korzystania z tablicy interaktywnej na zajęciach szkolnych oraz jej niezawodność, warto sprawdzić stopień wygody i intuicyjności opisywany w ulotkach producenta. Jeśli dojdzie do prezentacji docelowego urządzenia w szkole, możemy dowiedzieć się i sprawdzić jak zadbano o komfort pracy nauczyciela projektując tablicę interaktywną i jak łatwo będzie wykorzystać urządzenia prezentacyjne już obecne w szkole.

Ze względu na różny stopień zaangażowania urządzeń interaktywnych w zajęcia lekcyjne oraz nadal niedostateczną ilość tablic interaktywnych w szkołach, z jednym zestawem pracuje większa grupa uczniów i nauczycieli.

Ten fakt, warto uwzględnić podczas oceny tablicy interaktywnej na prezentacji przed zakupem. Dla większej grupy użytkowników tablicy interaktywnej, warto przewidzieć możliwość maksymalnie intuicyjnego sposobu obsługi . W tym celu warto przyjrzeć się kompletnym zestawom interaktywnym, oferowanym przez producenta tablicy interaktywnej. Może okazać się, że zestaw zintegrowany tablica+projektor jednego producenta posiada porównywalną cenę do zestawu ?kombinowanego? z tablicy interaktywnej, projektora, uchwytów, okablowania, przyłączy etc. a wygoda i łatwość obsługi przeważa na korzyść gotowego rozwiązania.

Zestawy oferowane są ze wszystkimi elementami niezbędnymi do rozpoczęcia pracy, co niezwykle ułatwia prawidłowe kompletowanie zestawu interaktywnego. Czytelna instrukcja pozwala na instalację w klasie bez popełnienia błędów, nawet bez pomocy wykwalifikowanych instalatorów.

W rezultacie otrzymamy zestaw który nie stawia barier użytkownikom, zarówno od strony sprzętowej jak i oprogramowania (które jest oferowane razem z tablicą interaktywną). Cała obsługa i przygotowanie tablicy interaktywnej do zajęć, ograniczy się do jednego przycisku na jej obudowie.

Nowoczesne interaktywne pomoce naukowe, dostępne równolegle z tradycyjnymi podręcznikami są niezwykle ciekawym sposobem przekazywania wiedzy. Wspierane przez interaktywne zestawy edukacyjne, stają się one nowoczesną formą, przemawiającą szybciej i sprawniej do uczniów i słuchaczy.

Tam gdzie tablica interaktywna wykorzystywana jest jako zestaw mobilny, istnieje możliwość regulacji wysokości tablicy tak aby niżsi i wyższy użytkownicy mieli pełny komfort pracy z urządzeniem. Dostępnych jest wiele poziomów regulacji wysokości umożliwiających wygodną pracę na tablicy interaktywnej.

Dodatkowym atutem zwiększającym zarówno bezpieczeństwo jak i komfort pracy jest stabilna podstawa. Oryginalne akcesoria producenta wyposażone są w znakomicie dobrane kółka z hamulcami, bardzo dobrze spisujące się podczas transportu z klasy do klasy. Po ustawieniu tablicy i przygotowaniu jej do pracy hamulce i dodatkowe stabilizatory zapewniają taki sam komfort pracy jak zestawy montowane na ścianie. Źródło: tablice.net.pl