Oprogramowanie EduSensus Trening logopedyczny

Producent: Young Digital Planet
Cena netto:
Cena brutto:

Niezależnie od zaburzeń wymowy występujących u dziecka pracę korekcyjną cechują zawsze te same kolejne etapy. Pierwszy z nich – etap tzw. ćwiczeń wstępnych – następuje po przeprowadzeniu diagnozy logopedycznej i zorientowaniu się w zakresie możliwości dziecka.

 

Trening logopedyczny to nowy program z serii eduSensus Logopedia przygotowany z myślą o tym właśnie etapie terapii logopedycznej dziecka. Zawiera on wiele ćwiczeń uniwersalnych opracowanych pod kątem różnych wad wymowy. Będąc zbiorem ćwiczeń kształtujących konkretne umiejętności, przygotowuje do właściwej pracy logopedycznej oraz utrwalania i automatyzacji wywołanych głosek.

 

Skupiono się tutaj na ćwiczeniach oddechowych, ćwiczeniach narządów artykulacyjnych oraz ćwiczeniach fonacyjnych. Ćwiczenia z zakresu poszczególnych funkcji psychicznych są w tym programie ukryte i odpowiednio wplecione w tok całego materiału. Nierzadko również stanowią nagrodę za wykonane zadanie (układanie puzzli, odszukiwanie szczegółów, łączenie punktów, układanie wzorów geometrycznych, klasyfikacja elementów, rozpoznawanie przedmiotów po ich cieniach, dobieranie par i zapamiętywanie ich położenia, powtarzanie zdań). Całość zaproponowano w ciekawej formie interaktywnej zabawy, atrakcyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.

 

Program składa się m.in. z:

  • ćwiczeń oddechowych,
  • ćwiczeń usprawniających motorykę narządów artykulacyjnych,
  • ćwiczeń fonacyjnych,
  • nowych, ciekawych programów narzędziowych,
  • serii zdjęć instruktażowych dla terapeuty i dziecka,
  • czynników motywujących np. gry – nagrody za wysiłek dziecka,
  • zestawów kart pracy.

 

Dzięki formule programu Trening logopedyczny możliwe jest elastyczne dopasowanie rodzaju i liczby ćwiczeń do potrzeb konkretnego pacjenta. Można również skorzystać z gotowych propozycji ćwiczeń w terapii konkretnej wady wymowy.

 

MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:

  • MS Windows XP/Vista/7/8
  • procesor 2.33 GHz Intel Pentium 4, AMD Athlon 64 2800+
  • 512 MB RAM (zalecane 1 GB)
  • karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768 z tysiącami kolorów
  • nap´d CD-ROM/DVD-ROM
  • karta dźwiękowa z podłączonymi głośnikami lub słuchawkami
  • interfejs foniczny z podłączonym mikrofonem
  • Internet Explorer 6.0 lub wyższy
  • mysz
  • port USB 2.0

 

UWAGA! Program WYMAGA Aplikacji logopedy w wersji 2.0 oraz Interfejsu Fonicznego. Program jest rozszerzeniem funkcjonalności Pakietu Podstawowego lub Poszerzonego Logopedii 2.0.



Nowoczesna i Interaktywna klasa w szkole podstawowej, nie może obyć się bez nowej pomocy naukowej jaką jest tablica interaktywna. Mając do wyboru wielu producentów, marek i technologii, ciężko porównać możliwości i dokonać wyboru odpowiedniego rozwiązania.

Poszukując okazji lub najtańszego rozwiązania zbyt często mamy okazję dokonać zakupu w ?super cenie? niż zakupu ?super urządzenia?. Co za tym wyborem idzie? Z reguły rozwój wypadków jest podobny u wielu użytkowników. W najlepszym z nich tablica interaktywna jest obsługiwana przez jedną osobę w szkole, która potrafi opanować jej ?specyfikę? użytkowania.

Mając na uwadze łatwość korzystania z tablicy interaktywnej na zajęciach szkolnych oraz jej niezawodność, warto sprawdzić stopień wygody i intuicyjności opisywany w ulotkach producenta. Jeśli dojdzie do prezentacji docelowego urządzenia w szkole, możemy dowiedzieć się i sprawdzić jak zadbano o komfort pracy nauczyciela projektując tablicę interaktywną i jak łatwo będzie wykorzystać urządzenia prezentacyjne już obecne w szkole.

Ze względu na różny stopień zaangażowania urządzeń interaktywnych w zajęcia lekcyjne oraz nadal niedostateczną ilość tablic interaktywnych w szkołach, z jednym zestawem pracuje większa grupa uczniów i nauczycieli.

Ten fakt, warto uwzględnić podczas oceny tablicy interaktywnej na prezentacji przed zakupem. Dla większej grupy użytkowników tablicy interaktywnej, warto przewidzieć możliwość maksymalnie intuicyjnego sposobu obsługi . W tym celu warto przyjrzeć się kompletnym zestawom interaktywnym, oferowanym przez producenta tablicy interaktywnej. Może okazać się, że zestaw zintegrowany tablica+projektor jednego producenta posiada porównywalną cenę do zestawu ?kombinowanego? z tablicy interaktywnej, projektora, uchwytów, okablowania, przyłączy etc. a wygoda i łatwość obsługi przeważa na korzyść gotowego rozwiązania.

Zestawy oferowane są ze wszystkimi elementami niezbędnymi do rozpoczęcia pracy, co niezwykle ułatwia prawidłowe kompletowanie zestawu interaktywnego. Czytelna instrukcja pozwala na instalację w klasie bez popełnienia błędów, nawet bez pomocy wykwalifikowanych instalatorów.

W rezultacie otrzymamy zestaw który nie stawia barier użytkownikom, zarówno od strony sprzętowej jak i oprogramowania (które jest oferowane razem z tablicą interaktywną). Cała obsługa i przygotowanie tablicy interaktywnej do zajęć, ograniczy się do jednego przycisku na jej obudowie.

Nowoczesne interaktywne pomoce naukowe, dostępne równolegle z tradycyjnymi podręcznikami są niezwykle ciekawym sposobem przekazywania wiedzy. Wspierane przez interaktywne zestawy edukacyjne, stają się one nowoczesną formą, przemawiającą szybciej i sprawniej do uczniów i słuchaczy.

Tam gdzie tablica interaktywna wykorzystywana jest jako zestaw mobilny, istnieje możliwość regulacji wysokości tablicy tak aby niżsi i wyższy użytkownicy mieli pełny komfort pracy z urządzeniem. Dostępnych jest wiele poziomów regulacji wysokości umożliwiających wygodną pracę na tablicy interaktywnej.

Dodatkowym atutem zwiększającym zarówno bezpieczeństwo jak i komfort pracy jest stabilna podstawa. Oryginalne akcesoria producenta wyposażone są w znakomicie dobrane kółka z hamulcami, bardzo dobrze spisujące się podczas transportu z klasy do klasy. Po ustawieniu tablicy i przygotowaniu jej do pracy hamulce i dodatkowe stabilizatory zapewniają taki sam komfort pracy jak zestawy montowane na ścianie. Źródło: tablice.net.pl