Oprogramowanie EduSensus Gotowość szkolna

Producent: Young Digital Planet
Cena netto:
Cena brutto:

Gotowość szkolna – zestaw ćwiczeń do wspomagania procesu diagnozy gotowości szkolnej oraz do stymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych i umiejętności matematycznych. Przygotowana w programie ocena gotowości szkolnej dziecka może zostać zapisana, a także wydrukowana.

 

Każde dziecko w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki szkolnej podlega obowiązkowi analizy gotowości do podjęcia takiej nauki, sporządzonej przez pedagoga. Diagnoza ta służy nauczycielom i rodzicom, aby mogli oni właściwie wspierać dziecko w procesie zmierzającym do osiągnięcia pełnej gotowości szkolnej poprzez stymulację odpowiednich obszarów.

 

Multimedialne oprogramowanie eduSensus Gotowość szkolna umożliwia profesjonalną diagnozę i terapię obszarów związanych z osiągnięciem gotowości szkolnej. Program ten może być z powodzeniem wykorzystywany do zabawy i nauki w przedszkolu (umożliwia zarówno pracę indywidualną, jak i w grupie). Gotowość szkolną wzbogacono też o zestaw atrakcyjnych pomocy dydaktycznych, wspomagających diagnozę, np. kalejdoskop, klocki, korale, oraz stymulujących rozwój dziecka, np. naklejki, dyplom, płyta CD z muzyką relaksacyjną.

 

Program eduSensus Gotowość szkolna składa się z następujących części:

  • Aplikacja nauczyciela – program zarządzający
  • Gotowość szkolna: Diagnoza pedagogiczna, Ćwiczenia stymulujące funkcje percepcyjno-motoryczne

 

Aplikacja nauczyciela jest to część zarządzająca całym programem. Narzędzie to stanowi skuteczną pomoc w codziennej pracy pedagoga. Umożliwia ono tworzenie pełnej dokumentacji niezbędnej w pracy, np. dokumentacji diagnostycznej, indywidualnego programu profilaktyczno-stymulującego, raportów z przebiegu zajęć oraz bazy danych na temat indywidualnych umiejętności i postępów małych podopiecznych. Za pomocą Aplikacji nauczyciel terapeuta ma też możliwość uzupełniania dokumentacji tradycyjnej, tj. dokonywania wydruków i stworzenia kartoteki w formie papierowej.

 

Aplikacja umożliwia między innymi:

  • tworzenie bazy uczniów i zarządzanie nią, np. grupowanie uczniów pod względem wspomagania rozwoju tych samych obszarów
  • pracę w trybie indywidualnym i w grupie
  • badanie gotowości szkolnej i zapis jej wyników
  • rejestrację i śledzenie postępów dziecka
  • swobodne projektowanie autorskich zajęć dzięki Kreatorowi zajęć
  • korzystanie z załączonych wzorów praktycznych dokumentów
  • określenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
  • ocena dominacji stronnej – lateralizacja
  • diagnoza funkcji słuchowo-językowych
  • ocena rozwoju analizy i syntezy wzrokowej
  • badanie rozwoju pojęć i operacji matematycznych
  • diagnoza dojrzałości emocjonalnej i społecznej

 

Cechy:

  • pierwszy na rynku multimedialny program do diagnozy gotowości szkolnej oraz stymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych i umiejętności matematycznych,
  • produkt przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5–6 lat,
  • program autorstwa uznanych polskich pedagogów: Renaty Czabaj, Izabeli Mańkowskiej, Małgorzaty Rożyńskiej i Ewy Tryzno,
  • starannie opracowana metoda diagnozy oraz materiał do pracy terapeutycznej na cały rok szkolny,
  • ćwiczenia uwzględniające możliwości percepcyjne dziecka,
  • program w pełni dostosowany do polskiego systemu edukacyjnego.

 

Program stymuluje takie kluczowe obszary determinujące gotowość szkolną, jak:

  • mowa
  • sprawność manualna i grafomotoryka
  • orientacja w schemacie ciała i przestrzeni
  • funkcje słuchowo-językowe
  • analiza i synteza wzrokowa
  • zdolności matematyczne
  • dojrzałość emocjonalna i społeczna

 

MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:

  • system operacyjny Windows 2000/XP/Vista/7/8
  • procesor Pentium IV 2,4 GHz
  • 512 MB pamięci operacyjnej

 

Pozostałe parametry:

  • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 1024x768 z tysiącami kolorów
  • napęd DVD
  • 16-bitowa karta dźwiękowa
  • Internet Explorer 6.0 i wyższy
  • mysz lub inne urządzenie wskazujące
  • głośniki lub słuchawki
  • mikrofon
  • port USB 2.0


Nowoczesna i Interaktywna klasa w szkole podstawowej, nie może obyć się bez nowej pomocy naukowej jaką jest tablica interaktywna. Mając do wyboru wielu producentów, marek i technologii, ciężko porównać możliwości i dokonać wyboru odpowiedniego rozwiązania.

Poszukując okazji lub najtańszego rozwiązania zbyt często mamy okazję dokonać zakupu w ?super cenie? niż zakupu ?super urządzenia?. Co za tym wyborem idzie? Z reguły rozwój wypadków jest podobny u wielu użytkowników. W najlepszym z nich tablica interaktywna jest obsługiwana przez jedną osobę w szkole, która potrafi opanować jej ?specyfikę? użytkowania.

Mając na uwadze łatwość korzystania z tablicy interaktywnej na zajęciach szkolnych oraz jej niezawodność, warto sprawdzić stopień wygody i intuicyjności opisywany w ulotkach producenta. Jeśli dojdzie do prezentacji docelowego urządzenia w szkole, możemy dowiedzieć się i sprawdzić jak zadbano o komfort pracy nauczyciela projektując tablicę interaktywną i jak łatwo będzie wykorzystać urządzenia prezentacyjne już obecne w szkole.

Ze względu na różny stopień zaangażowania urządzeń interaktywnych w zajęcia lekcyjne oraz nadal niedostateczną ilość tablic interaktywnych w szkołach, z jednym zestawem pracuje większa grupa uczniów i nauczycieli.

Ten fakt, warto uwzględnić podczas oceny tablicy interaktywnej na prezentacji przed zakupem. Dla większej grupy użytkowników tablicy interaktywnej, warto przewidzieć możliwość maksymalnie intuicyjnego sposobu obsługi . W tym celu warto przyjrzeć się kompletnym zestawom interaktywnym, oferowanym przez producenta tablicy interaktywnej. Może okazać się, że zestaw zintegrowany tablica+projektor jednego producenta posiada porównywalną cenę do zestawu ?kombinowanego? z tablicy interaktywnej, projektora, uchwytów, okablowania, przyłączy etc. a wygoda i łatwość obsługi przeważa na korzyść gotowego rozwiązania.

Zestawy oferowane są ze wszystkimi elementami niezbędnymi do rozpoczęcia pracy, co niezwykle ułatwia prawidłowe kompletowanie zestawu interaktywnego. Czytelna instrukcja pozwala na instalację w klasie bez popełnienia błędów, nawet bez pomocy wykwalifikowanych instalatorów.

W rezultacie otrzymamy zestaw który nie stawia barier użytkownikom, zarówno od strony sprzętowej jak i oprogramowania (które jest oferowane razem z tablicą interaktywną). Cała obsługa i przygotowanie tablicy interaktywnej do zajęć, ograniczy się do jednego przycisku na jej obudowie.

Nowoczesne interaktywne pomoce naukowe, dostępne równolegle z tradycyjnymi podręcznikami są niezwykle ciekawym sposobem przekazywania wiedzy. Wspierane przez interaktywne zestawy edukacyjne, stają się one nowoczesną formą, przemawiającą szybciej i sprawniej do uczniów i słuchaczy.

Tam gdzie tablica interaktywna wykorzystywana jest jako zestaw mobilny, istnieje możliwość regulacji wysokości tablicy tak aby niżsi i wyższy użytkownicy mieli pełny komfort pracy z urządzeniem. Dostępnych jest wiele poziomów regulacji wysokości umożliwiających wygodną pracę na tablicy interaktywnej.

Dodatkowym atutem zwiększającym zarówno bezpieczeństwo jak i komfort pracy jest stabilna podstawa. Oryginalne akcesoria producenta wyposażone są w znakomicie dobrane kółka z hamulcami, bardzo dobrze spisujące się podczas transportu z klasy do klasy. Po ustawieniu tablicy i przygotowaniu jej do pracy hamulce i dodatkowe stabilizatory zapewniają taki sam komfort pracy jak zestawy montowane na ścianie. Źródło: tablice.net.pl