Oprogramowanie EduSensus Dysleksja Pakiet Profesjonalny

Producent: Young Digital Planet
Cena netto:
Cena brutto:

Seria multimedialnych programów eduSensus Dysleksja umożliwia przeprowadzenie profesjonalnej diagnozy i terapii pedagogicznej, zawiera kompleksowy materiał pozwalający na prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi objętymi ryzykiem dysleksji. Zastosowana w programie przyjazna forma nauki przez zabawę sprzyja szybszemu osiąganiu oczekiwanych rezultatów terapii.

 

Pakiet profesjonalny składa się z programów:

  • eduSensus Dysleksja pakiet I
  • eduSensus Dysleksja pakiet II

 

Aplikacja terapeuty to skuteczne narzędzie i pomoc w codziennej pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi. Pozwala na archiwizowanie i drukowanie przydatnej dokumentacji, np. ćwiczeń usprawniających grafomotorykę, ilustracji czy dyplomów. Aplikacja umożliwia zapisanie wszelkich informacji zebranych podczas obserwacji dziecka i w trakcie analizy dokumentów sporządzonych przez specjalistów (np. psychologa, lekarza, pedagoga) oraz podczas wywiadu z opiekunami.

 

Budowa programu eduSensus Dysleksja, Pakiet I:

  • Aplikacja terapeuty – program zarządzający;
  • Ocena ryzyka dysleksji – moduł diagnostyczny dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji;
  • Litery – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 6-8 lat

 

Ocena ryzyka dysleksji jest to zestaw materiałów interaktywnych wspomagających badanie przesiewowe dzieci oraz profilaktykę w zakresie trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to pierwszy produkt multimedialny profesjonalnie przystosowany do pełnej oceny ryzyka dysleksji u dzieci. Służyć ma przede wszystkim jak najwcześniejszemu wychwyceniu dzieci z grupy ryzyka dysleksji oraz udzieleniu im wczesnej pomocy w zakresie nauki liter oraz różnicowania grafemów podobnych.

 

Program Litery służy do nauki i utrwalania kształtu liter. Produkt ten łączy w sobie ćwiczenia z wielu obszarów takich jak: koordynacja ruchowa, wzrokowo-ruchowa, słuchowo-ruchowa i wzrokowo-słuchowo-ruchowa, grafomotoryka, logiczne myślenie, spostrzegawczość, umiejętności klasyfikacji elementów. Dzięki funkcjonalności zwanej Kreatorem zajęć terapeuta ma możliwość zmieniania lub modyfikowania struktury zajęć, przede wszystkim z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne, możliwości i ograniczenia swoich uczniów. Program zawiera także obszerny pakiet różnorodnych kart pracy.

 

Program ten może być stosowany zarówno podczas zajęć indywidualnych jak i grupowych. Przynosi doskonała efekty w pracy z dziećmi nadpobudliwymi i z obniżoną koncentracją uwagi. Może być z powodzeniem wykorzystywane podczas zajęć dydaktycznych w szkole, stanowiąc alternatywną formę pracy.

 

Budowa programu eduSensus Dysleksja, Pakiet II:

  • Aplikacja terapeuty – program zarządzający;
  • Ocena przyczyn trudności w nauce czytania i pisania – moduł diagnostyczny dla dzieci w wieku 8 lat;
  • Trening słuchania, czytania i pisania cz.1 – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 8-10 lat.

 

Ocena przyczyn trudności w nauce czytania i pisania to pierwszy profesjonalny, multimedialny program przystosowany do przeprowadzenia kompleksowej oceny dziecka, pomocnej w diagnozowaniu przyczyn niepowodzeń szkolnych w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych i ich integracji. Program zawiera zestaw prób diagnostycznych w zakresie funkcji percepcyjno--motorycznych i ich integracji, ćwiczenia wprowadzające (próby przed wykonaniem zadania), a także profesjonalną dokumentację badania – zarówno tę tworzoną dynamicznie przez program w trakcie diagnozy, jak i dokumenty tradycyjne do wypełnienia (wywiad z rodzicami, dzieckiem itp.).

 

Trening słuchania, czytania i pisania cz.1 zawiera zestaw wysokiej jakości materiałów multimedialnych wspomagających umiejętność czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształtujących wrażliwość i świadomość ortograficzną. Materiały są przeznaczone dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Program ten jest idealnym narzędziem do indywidualnej pracy terapeutycznej, a także przynosi doskonałe efekty podczas zajęć dydaktycznych w grupie, jako alternatywna forma pracy. Dwa poziomy trudności pozwalają lepiej dostosować materiał ćwiczeniowy do potrzeb ucznia.

 

MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:

  • MS Windows XP/Vista/7/8
  • Internet Explorer 6.0 lub wyższy
  • zalecane: procesor klasy Pentium IV 2,4 GHz oraz 512 MB RAM
  • karta dźwiękowa z podłączonymi głośnikami lub słuchawkami
  • karta graficzna (minimalna rozdzielczość 1024x768) z tysiącami kolorów
  • port USB
  • mysz lub inne urządzenie wskazujące
  • napęd CD-ROM/DVD ROM


Nowoczesna i Interaktywna klasa w szkole podstawowej, nie może obyć się bez nowej pomocy naukowej jaką jest tablica interaktywna. Mając do wyboru wielu producentów, marek i technologii, ciężko porównać możliwości i dokonać wyboru odpowiedniego rozwiązania.

Poszukując okazji lub najtańszego rozwiązania zbyt często mamy okazję dokonać zakupu w ?super cenie? niż zakupu ?super urządzenia?. Co za tym wyborem idzie? Z reguły rozwój wypadków jest podobny u wielu użytkowników. W najlepszym z nich tablica interaktywna jest obsługiwana przez jedną osobę w szkole, która potrafi opanować jej ?specyfikę? użytkowania.

Mając na uwadze łatwość korzystania z tablicy interaktywnej na zajęciach szkolnych oraz jej niezawodność, warto sprawdzić stopień wygody i intuicyjności opisywany w ulotkach producenta. Jeśli dojdzie do prezentacji docelowego urządzenia w szkole, możemy dowiedzieć się i sprawdzić jak zadbano o komfort pracy nauczyciela projektując tablicę interaktywną i jak łatwo będzie wykorzystać urządzenia prezentacyjne już obecne w szkole.

Ze względu na różny stopień zaangażowania urządzeń interaktywnych w zajęcia lekcyjne oraz nadal niedostateczną ilość tablic interaktywnych w szkołach, z jednym zestawem pracuje większa grupa uczniów i nauczycieli.

Ten fakt, warto uwzględnić podczas oceny tablicy interaktywnej na prezentacji przed zakupem. Dla większej grupy użytkowników tablicy interaktywnej, warto przewidzieć możliwość maksymalnie intuicyjnego sposobu obsługi . W tym celu warto przyjrzeć się kompletnym zestawom interaktywnym, oferowanym przez producenta tablicy interaktywnej. Może okazać się, że zestaw zintegrowany tablica+projektor jednego producenta posiada porównywalną cenę do zestawu ?kombinowanego? z tablicy interaktywnej, projektora, uchwytów, okablowania, przyłączy etc. a wygoda i łatwość obsługi przeważa na korzyść gotowego rozwiązania.

Zestawy oferowane są ze wszystkimi elementami niezbędnymi do rozpoczęcia pracy, co niezwykle ułatwia prawidłowe kompletowanie zestawu interaktywnego. Czytelna instrukcja pozwala na instalację w klasie bez popełnienia błędów, nawet bez pomocy wykwalifikowanych instalatorów.

W rezultacie otrzymamy zestaw który nie stawia barier użytkownikom, zarówno od strony sprzętowej jak i oprogramowania (które jest oferowane razem z tablicą interaktywną). Cała obsługa i przygotowanie tablicy interaktywnej do zajęć, ograniczy się do jednego przycisku na jej obudowie.

Nowoczesne interaktywne pomoce naukowe, dostępne równolegle z tradycyjnymi podręcznikami są niezwykle ciekawym sposobem przekazywania wiedzy. Wspierane przez interaktywne zestawy edukacyjne, stają się one nowoczesną formą, przemawiającą szybciej i sprawniej do uczniów i słuchaczy.

Tam gdzie tablica interaktywna wykorzystywana jest jako zestaw mobilny, istnieje możliwość regulacji wysokości tablicy tak aby niżsi i wyższy użytkownicy mieli pełny komfort pracy z urządzeniem. Dostępnych jest wiele poziomów regulacji wysokości umożliwiających wygodną pracę na tablicy interaktywnej.

Dodatkowym atutem zwiększającym zarówno bezpieczeństwo jak i komfort pracy jest stabilna podstawa. Oryginalne akcesoria producenta wyposażone są w znakomicie dobrane kółka z hamulcami, bardzo dobrze spisujące się podczas transportu z klasy do klasy. Po ustawieniu tablicy i przygotowaniu jej do pracy hamulce i dodatkowe stabilizatory zapewniają taki sam komfort pracy jak zestawy montowane na ścianie. Źródło: tablice.net.pl